Computerhardwareproducent Nvidia vindt de prijs van de eerste Androidtablets aan de te hoge kant. De kostprijs zou op die manier het grootste struikelblok zijn voor de nieuwkomer.
Zo blijkt althans uit een interview met Jen-Hsun Huang, CEO bij Nvidia. Volgens de man is het beperkte aanbod van applicaties niet het grote struikelblok voor Androidtablets. In vergelijking met het aantal applicaties van bijvoorbeeld de iPad van Apple, is het aanbod van Android miniem. “Men kampt met een verkoopprobleem, een probleem wat betreft kennis bij verkooppunten, een marketingprobleem en vooral een prijsprobleem”, aldus Huang. Apple was met zijn iPad de eerste echte betreder van de tabletmarkt, en verkocht inmiddels 16 miljoen exemplaren. Over de iPad 2 is vooralsnog nog niets qua cijfers bekend. Wanneer met daar bijvoorbeeld de Motorola Xoom, die draait op Andorid, tegenoverplaatst met 250.000 stuks, is dat maar een topje van de ijsberg. Volgens de man is de hoge kostprijs van Androidtablets vooral het grote minpunt bij de tabletcomputers van Google. Wanneer Google hieraan zou kunnen werken, zou de verkoop automatisch stijgen.