Verwacht wordt dat dit jaar ruim 2 miljoen Nederlands 40 miljoen euro zullen spenderen binnen VakantieVeilingen.nl. De website specialiseert zich vooral in veilingen van arrangementen en toegangskaartjes.
Emesa, het bedrijf achter de site, denkt zelfs nog te kunnen doorgroeien door uit te wijken naar het buiteland. Er bestaan wel meer veilingsites, maar dan gaat het meestal om bezoekers die producten verkopen aan andere bezoekers. “Een site waar aanbieders van diensten hun producten veilen en daarmee de klant de prijs laten bepalen, komt veel minder voor en helemaal niet in onze branche”, verklaarde Emesa-directeur Marc Muller. Eerder dit jaar werd Emesa nog maar verkozen tot het snelst groeiende Nederlandse technologiebedrijf. Het bedrijf verdubbelt dit jaar naar verwachting de omzet ten opzichte van 2009 tot 25 miljoen euro. Op termijn van 5 jaar denkt het bedrijf zelfs zijn omzet te kunnen vervijfvoudigen. Mede daarvoor denkt Emesa nu aan uitbreiding in het buiteland. “We hebben de afgelopen jaren besteed aan het opbouwen van ons netwerk van aanbieders. We zoeken een partner die dat netwerk in het buitenland al heeft,” vervolgende Muller zijn verhaal.