‘Nederlanders shoppen meer online’

‘Nederlanders shoppen meer online’Nederlanders hebben tijdens 2010 ruim 8,2 miljard euro gespendeerd op internet. “Dat is 11 procent meer dan diezelfde periode een jaar eerder,” aldus Thuiswinkel.org.

Volgens Thuiswinkel kochten Nederlandse consumenten meer goederen, maar gaven ze daarbij minder geld uit. Het gemiddeld aantal bestelde goederen steeg per internetklant met 20 procent naar 7,4 bestellingen. Daarenboven bleek uit de resultaten dat ze per artikel 119 euro uitgeven. 119 euro is omgerekend wel 14 procent minder dan het bedrag dat consumenten gemiddeld tijdens 2009 uitgaven per bestelling. Consumenten op het internet zijn vooral geïnteresseerd in reizen, kledij en telecomproducten. Thuiswinkel.org doet elk halfjaar een soortgelijk onderzoek in samenwerking met Blauw Research en GfK Retail & Technology.

 ‘Nederlanders shoppen meer online’

Share

Gerelateerde Artikelen:

  • Geen gerelateerde artikelen gevonden

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *