Shuhei Yoshida, hoofd van Sony Computer Entertainment Worldwide Studios, denkt dat de Move van Sony stukken preciezer en nauwkeuriger is dan de Kinect van Microsoft.
Zo meldde hij in een interview met Gamer.nl. Naar eigen zeggen vindt hij dat Kinect zijn bewegingsgevoelige techniek niet precies genoeg is voor ‘echte’ games. “We willen onze bewegingsgevoelige controle implementeren in echte games. En als je het daarvoor gebruikt, ontkom je er niet aan dat je een paar dingen nodig hebt; directe real-time respons, precisie – want gamers willen nou eenmaal perfecte controle over wat ze doen – en betrouwbaarheid. Kinect heeft dat niet,” aldus Yoshida. Yoshida besluit dat uit de opbouw van Kinect. Terwijl de Kinect volledig gebaseerd is op de bewegingen van de speler, beschikt Move ook nog over knoppen. “Wij hebben wel knoppen’, maar zonder gekheid is dat wel een cruciaal punt. Met EyeToy of Kinect gaat dat lastig worden, zij zijn zelfs nog positief over het gebrek aan knoppen,” besloot hij.