2,6 miljoen euro voor frequenties

2,6 miljoen euro voor frequentiesDe veiling rond nieuwe frequenties voor snel mobiel internet, hebben Nederland weer wat rijker gemaakt. Volgens het Agentschap Telecom bracht de veiling ruim 2,6 miljoen euro in het laatje.

Twee kabelbedrijven, UPC en Ziggo, namen met een gezamenlijke onderneming deel aan de veiling. Samen brachten zij het hoogste bod uit en zijn nu samen een nieuwkomer op deze markt, naast Tele2. De opbrengst, 2,6 miljoen euro, is een gering bedrag vergeleken met eerdere veilingen. Volgens een publieke woordvoerder is dat bedrag echter meer dan normaal. De overheid streefde naar concurrentie via de veiling en niet naar optimale winst. Naast de nieuwkomers bemachtigden drie andere ondernemingen frequenties bij de veiling: KPN, Vodafone en T-Mobile.Tijdens de veiling werd 130 Mhz aan frequenties verkocht. De minister van Economische Zaken bekijkt nu hoe hij de overige 69,7 Mhz kan verhandelen.

 2,6 miljoen euro voor frequenties

Share

Gerelateerde Artikelen:

  • Geen gerelateerde artikelen gevonden

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *