Ondanks recent onderzoek dat aantoonde dat consumenten weinig interesse hebben in de 3D-bril, blijkt er toch een toenemende interesse voor 3D-televisies. Zo blijkt uit een onderzoek van Tweakers.net onder verschillende elektronicawinkels.
IT’s, Modern.nl, BCC en Expert zien elk dat de vraag naar 3D-televisies hoger is dan verwacht. De winkelketen IT’s vormde in zijn 110 vestigingen zelfs een 3D-vriendelijke zone. Vrijdag bleek echter uit onderzoek dat veel mensen ontmoedigd raken door een ervaring met een 3D-bril. Blijkbaar heeft die bril dan toch geen invloed op de aankoop van Nederlandse consumenten. Volgens de winkeliers zijn vooral het grote aanbod van 3D-televisies, de komende dalende prijzen, de goede 3D–bioscoopfilms en de experimenten van omroepen met 3D verantwoordelijk voor de stijgende vraag. “We hebben veel hits op de pagina’s met 3D-toestellen. Deze pagina’s worden drie keer vaker bekeken dan het aanbod van gewone televisies. Ook de duur dat mensen op die pagina’s met 3D-tv’s blijven hangen, ligt fors hoger,” aldus Niels Aben, e-commercemanager bij IT’s.