Ruim 60 procent van de totale wereldbevolking, die toegang hebben tot het internet, is dagelijks online. De Nederlandse onlineconsument is een grootverbruiker van media. Bijna 70 procent daarvan is dagelijks online.
Conclusie: Het e-mailverkeer neemt af, de sociale netwerken zijn sterk in opkomst en mobiel internet wordt steeds populairder. Daartegenover neemt het gebruik tv, radio en kranten flink af. Zo blijkt uit een wereldwijde studie van onderzoeksbureau TNS NIPO. TNS ondervroeg in totaal bijna 50.000 mensen uit 46 verschillende landen. Degenen die mobiel internet hebben, spenderen wereldwijd gemiddeld 3,1 uur per dag aan hun sociale netwerken en 2,2 uur aan e-mail via de mobiele telefoon. Nederland doet het omgekeerd: daar gebruiken mobiele internetters hun mobiele telefoon juist meer voor e-mail dan voor sociale netwerken. Uit het onderzoek komt naar voren dat het onderhouden van sociale netwerken via het mobieltje steeds verder groeit. Vooral dan in landen die behoren tot wordende grootmachten als Egypte, Saoedi-Arabiƫ en China.