Research In Motion (RIM), de producent van de Blackberry-telefoons, wil meer en betere applicaties voor zijn toestellen. Onder andere daarvoor zou volgende week een nieuwe manier van software ontwikkelen, gelanceerd worden.
Zo schreef The Wall Street Journal in zijn editie van vrijdag. Met de aankondiging van de software wil RIM ontwikkelaars overtuigen om te investeren in de technologie van Blackberry. Op dat gebied loopt RIM namelijk achter in vergelijking met Apple en Android. Naast het verbeteren van de mogelijkheden voor huidige ontwikkelaars, wil RIM ook nieuwe kandidaten aantrekken. Zo heeft bijvoorbeeld de ontwikkelaar van bekende spellen als Bejeweled het afgelopen jaar vooral applicaties gemaakt voor de iPhones van Apple en toestellen met Android. Die gameproducent richtte zich eerder wel op Blackberry, maar de veelgebruikte oudere toestellen zouden de traag zijn voor de huidige games. Afgelopen maand lanceerde RIM ook een nieuw advertentieplatform voor adverteerders. The Wall Street Journal noemt de aankondiging de grootste poging van RIM om meer applicaties voor consumenten te genereren.