Volgens Britse experts zijn Britten Facebook bijna zo goed als zat. Ze stellen dat het aantal gebruikers in Groot-Brittannië, het op één na grootste Facebook-land ter wereld, in dieptepunt is beland.
Hoewel Facebook vorige maand het lidmaatschap van zijn 500 miljoenste gebruiker vierde, begint de Britten meer en meer van Facebook te verdwijnen. Ze spenderen 9 procent minder tijd op de website tegenover een 9 maand geleden. Als Britten vroeger gemiddeld 30 minuten per dag op Facebook doorbrachten, dan is dat nu teruggelopen tot 27,36 minuten. Volgens statistieken van Hitwise, blijft Facebook na Google wel de meest bezochte site. “De voorbije zes maanden is de groei opmerkelijk vertraagd”, aldus onderzoeksdirecteur Robin Goad. “Vorige maand liep ook het marktaandeel terug, al kan dat ook aan het seizoen liggen. We zullen meer weten wanneer iedereen opnieuw naar school gaat, een belangrijke periode voor Facebook.” Commercieel gezien mag Facebook echter niet klagen. Onlangs verschenen berichten dat Facebook dit jaar 1,285 miljard dollar uit de advertenties op zijn netwerksite zal halen.