De eerste klachten van consumenten rond defecte Nitendo 3DS’en is een feit. Op het internet doken het voorbije weekend de eerste klachten rond het toestel op.
De console van Nintendo is pas sinds afgelopen vrijdag officieel te koop in Nederland, maar toch slaagden er al gebruikers in om een defecte Nintendo 3DS te verkrijgen. De gebruikers ontdekten voornamelijk het probleem “black screen of death”, een variatie op de beroemde “red ring of death” van de Xbox 360. Dat mankement wil niet automatisch zeggen dat het toestel binnengeleverd moet worden er reparatie. Een harde reset lost de problemen op voor sommige consumenten. Anderen sloegen er via een reset dan weer niet in om het toestel weer aan de praat te krijgen, en stuurden het toestel opnieuw op naar Nintendo. Nintendo reageerde inmiddels als volgt op de problemen: “Als gebruikers problemen ervaren met de 3DS, raden wij aan dat deze gebruikers de laatste versie van de systeemsoftware downloaden. Als de problemen blijven bestaan, kunnen gebruikers contact opnemen met onze klantenservice.”