Facebook benut links voor advertenties

Facebook benut links voor advertentiesFacebook zal in de toekomst informatie gaan benutten rond de links die leden met elkaar delen. Zo meldde de financiële krant ‘Financial Times’ in een persbericht.

Het sociale netwerk biedt websites al langer de mogelijkheid een knop op hun pagina’s op te nemen, waarmee ingelogde Facebookleden een link naar die pagina op hun profiel kunnen plaatsen. Op een persconferentie rond internet, waarbij Facebook aanwezig zal zijn, zal volgens de krant Facebook aankondigen om deze relevante informatie vanaf nu te benutten voor advertenties. Wie bijvoorbeeld een link naar de site van een bepaalde band post, zou reclame te zien kunnen krijgen voor cd’s van dezelfde artiesten. Tot voor kort benutte Facebook vooral de leeftijd en geslacht om advertenties af te stemmen. Mogelijk wordt deze aanpassing opnieuw een punt van discussie binnen de sociale netwerksite. Vorig jaar werd het plan voor Beacon, een optie waarmee activiteiten van gebruikers elders op internet automatisch zouden gepubliceerd worden, afgekeurd na hevig protest van privacystrijders.

 Facebook benut links voor advertenties

Share

Gerelateerde Artikelen:

  • Geen gerelateerde artikelen gevonden

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *