Google heeft een aparte zoekmachine gelanceerd waarbinnen enkel realtime zoekresultaten worden weergegeven. Google Realtime Search zal enkel live updates weergeven van onder andere Twitter en Facebook.
Google startte al met zijn realtime-dienst in 2009, echter werden daarop de realtime zoekresultaten geïndexeerd als gewone zoekresultaten. Via Google Realtime Search zullen gebruikers nu niet alleen realtime zoekresultaten vinden, maar ook een staafgrafiek waarop internetters kunnen afleiden welke ingevoerde zoekterm het populairst is. Via een automatische email-melding kunnen gebruikers continu op de hoogte blijven van de live resultaten rond één ingevoerde zoekterm. Nederlandstalige internetters krijgen automatisch zoekresultaten in hun eigen moedertaal te zien, maar kunnen via een geavanceerde zoekmachine ook anderstalige bronnen vinden. Begin augustus liet Shiva Rajamaran, product manager van Twitter, in een interview weten dat zijn bedrijf experimenteert met live aanbiedingen, gebaseerd op de tweets van gebruikers. Trending topics, onderwerpen waar gebruikers het meest over praten, spelen hierbij een belangrijke rol. De grootste concurrent van Google, Bing, startte eerder ook al met een realtime zoekpagina.