Het Nederlandse bedrijf Symbaloo zou zijn zinnen gezet hebben op social bookmarkingdienst Delicious van internetgigant Yahoo. Zo vertelde Klaas Lameijer, CEO van Symbaloo.
Symbaloo is een dienst die internetters toelaat een eigen aangepaste startpagina te creëren. Gebruikers kunnen de pagina voorzien van knoppen die verwijzen naar hun favoriete websites. Er gonsden al enkele weken geruchten dat Yahoo de stekker uit Delicious zou willen trekken. Symbaloo liet daarop weten ernstige interesse in de dienst te tonen. Volgens Lameijer zou Delicious in combinatie met de huidige dienst van Symbaloo een succesnummer kunnen worden. De CEO heeft inmiddels meerdere malen contact gezocht met Yahoo. Via een korte repley kreeg Lameijer te horen dat over zijn interesse onderhandeld zou worden. Symbaloo laat gebruikers van Delicious nu wel al hun bladwijzers exporteren naar de dienst via een speciale website. “De andere presentatie van bladwijzers werkt vooral erg goed op apparaten met een aanraakscherm zoals tablets en smartphones”, aldus Lameijer.