Soms lijkt alles je te overkomen. Je moet dringend een document voor je werkgever afdrukken, maar merkt dat de computer waarop je werkt geen .pdf ondersteunt. Wat nu!?
Inleiding:
Ja, wat moet er nu gebeuren? Wel, je kan beginnen freaken of je kan simpelweg deze tutorial doornemen. Het toont immers 3 manieren om uiteindelijk toch het document te kunnen openen. Alle 3 even eenvoudig, maar toch broodnodig.
Methode 1:
Je kan het programma waarmee je .pdf’s opent downloaden. Doe hiervoor als volgt:
1. Ga naar de website van Adobe, http://www.adobe.com/nl/products/reader.
2. Klik rechts in het scherm op ‘Get Adobe Reader’.
3. Vink ik het volgende scherm al dan niet ‘Gratis McAfee® Security Scan Plus’ uit. Druk vervolgens op de knop ‘Downloaden’.
4. Het downloadproces zal nu starten. Volg de stappen in het proces.
5. Herstart eventueel je computer.
Methode 2:
Je kan ook het .pdf-bestand bekijken binnen je browser. Voorlopig ondersteunt Firefox enkel deze functie.
1. Ga naar de website van Firefox, http://support.mozilla.com/nl/kb/PDF-bestanden%20openen%20binnen%20Firefox.
2. Klik in de tekst op ‘De Adobe Reader-plug-in gebruiken met Firefox’.
3. Volg de stappen in het installatieproces.
4. Herstart eventueel je browser en/of computer.
Methode 3:
Hierbij willen we het .pdf-document niet openen, maar omzetten naar een word-document.
Ga hierbij als volgt te werk:
1. Ga naar de volgende website, http://www.pdftoword.com/
2. Voeg het .pdf-bestand toe dat je wenst te converteren.
3. Kies het bestandstype naar welk je het wenst te converteren, .pdf of .rtf.
4. Voeg het e-mailadres toe waarnaar je het wenst te versturen.
5. Druk op Convert. Het bestand zal nu geconverteerd worden en verstuurd worden naar je e-mailadres.