Dinsdag werd Whoopaa gelanceerd, een online platform waardoor gebruikers van alle sociale netwerken hun privé en zakelijke communicatie kunnen scheiden.
Whoopaa werd ontwikkeld door 3 jonge Nederlandse ondernemers. Voor die ontwikkeling kregen de jongeren een financiële steun van ruim een half miljoen dollar. De verwachting voor Whoopaa zijn dan ook hooggespannen, zo hopen de 3 tegen het einde van dit jaar 100.000 Whoopaa-gebruikers te verzamelen. “Een baas die via internet kan zien wat je in het weekend uitspookt is het laatste wat je wilt. Steeds meer internetgebruikers hebben daarom behoefte om hun sociale netwerken efficiënter te beheren waarbij ze makkelijk kunnen bepalen of iets nu privé of zakelijk is” aldus de ontwikkelaars van Whoopaa. “In het echte leven proberen we privé en zakelijk vaak gescheiden te houden. Dat willen wij ook online realiseren. Iemand op Twitter zakelijk volgen en dan lezen dat hij zijn kat kwijt is, kan irriteren”, verklaarde Bas Prass, de 21-jarige mede-ontwikkelaar van het project. De iniatiefnemers zullen na Whoopaa niet rustig afwachten. Zo wordt er bijvoorbeeld al gewerkt aan nieuwe Whoopaa-diensten, zoals een matchsysteem.