iDeal doet het goed bij Nederlanders

iDeal doet het goed bij NederlandersDriekwart van de Nederlanders benut de diensten van betaalservice iDeal. Zo blijkt althans uit onderzoek van de Consumentenbond.

In totaal bankiert 97 procent van de mensen via internet. Mannen lijken nog steeds makkelijker met deze functie om te gaan dan vrouwen, die iets wantrouwiger tegenover de dienst staan. “Over het algemeen letten mensen echter niet voldoende op de risico’s van internetbankieren”, aldus de Consumentenbond. Amper een kwart van de onderzochten gaf aan het webadres van de betaling te raadplegen. Mensen merken dus vaak het ontbrekende sleuteltje bij correct gebruik van HTTPS niet op. Uit eerder onderzoek bleek al dat banken, overheidsinstellingen en webwinkels vaak verkeerde instellingen hanteren als het aankomt op het gebruik van het HTTPS-protocol. Betaling achteraf en een automatisch incasso zijn veel minder populair onder de Nederlandse gebruikers. Volgens de Consumentenbond wordt fraude echter nog steeds te weinig ontdekt, en lanceert het daarom een campagne om online fraude beter te herkennen en dus ook te kunnen bestrijden.

 iDeal doet het goed bij Nederlanders

Share

Gerelateerde Artikelen:

  • Geen gerelateerde artikelen gevonden

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *